Дирекция „Обща администрация”
Дирекция „Обща администрация” осъществява следните функции:
• Приема, обработва и регистрира в деловодството заявления за извършване на административни услуги, след проверка за законосъобразност и наличие на необходимите придружаващи документи;
• Издава всички видове удостоверения и дубликати, касаещи гражданското състояние на лицата, съгласно българското законодателство и информацията от съществуващите електронни и хартиени регистри;
• Поддържа в актуално състояние регистъра на населението на район Аспарухово в Локална база данни “Население”;
• Води адресната регистрация на населението по постоянен и настоящ адрес;
• Поддържа регистрите за раждане и смърт на населението от района и ги съхранява 130 години на хартиен носител, съгласно Закона за гражданската регистрация;
• Организация и контрол на събираемостта на приходите от наеми и услуги, както и тяхното фактуриране;
• Осъществяване на контрол по изпълнението на бюджета на района, както и оперативно ръководство върху разходването на бюджетните средства;
• Организира събирането на неданъчни приходи на Община Варна;
• Издава служебни бележки за липса на задължения към Община Варна;
• Осъществява контрол по изпълнението на мероприятията от Социалната програма на Община Варна.
- Издаване на удостоверение за наследници
- Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адрес
- Обработка на заявление за постоянен адрес
- Издаване на удостоверение за постоянен адрес
- Издаване на удостоверение за настоящ адрес при вече регистриран настоящ адрес
- Издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000г.
- Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес
- Издаване на удостоверение за раждане - дубликат
- Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца
- Издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки
- Издаване на удостоверение за родените от майката деца
- Издаване на препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път
- Издаване на удостоверение за идентичност на лице с различни имена
- Издаване на удостоверение за липса на съставен акт за гражданско състояние
- Приемане на заявления за припознаване
- Издаване на всички други видове удостоверения по искане на граждани
- Издаване на преписи на удостоверения или на препис-извлечения от съставени актове на гражданско състояние
- Издаване на удостоверение по искане на заинтересовани лица за липса или наличие на документи в „Архив”
- Извършване на копирни услуги
- Учредяване на настойничество и попечителство
- Заверяване на молба – декларация за обстоятелствена проверка
- Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП-3)
- Издаване на удостоверение за осигурителен доход (УП-2)
- Издаване на служебна бележка за липса или наличие на задължения към Община Варна
- Издаване на удостоверение за правно ограничение
- Издаване на справки по искане на частни съдебни изпълнители
- Издаване на заверен препис или фотокопие от личен регистрационен картон или страница от семейния регистър на населението
- Предоставяне на данни по гражданската регистрация на държавни органи и институции
ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ - ОА
- 1997 Издаване на удостоверение за настоящ адрес при вече регистриран настоящ адрес
- 2016 Издаване на удостоверение за наследници
- 2036 Издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки
- 2056 Издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000 година
- 2057 Издаване на удостоверение за родените от майката деца
- 2058 Издаване на справки по искане на съдебни изпълнители
- 2075 Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца
- 2092 Издаване на удостоверение за идентичност на лице с различни имена
- 2104 Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година
- 2109 Издаване на удостоверение за семейно положение
Дирекция „Устройство на територията”
Дирекция „Устройство на територията” осъществява следните функции:
• Организация на разрешителните режими и контролните дейности по отношение устройството на територията в т.ч.:
• Изработване и прилагане на подробните устройствени планове и схеми на територията на района;
• Застрояване по смисъла на закона – разполагане и изграждане на сгради, постройки , мрежи и съоръжения в поземлените имоти;
• Възстановяване правото на собственост на земеделските земи и обезщетения на собственици, и ползватели съгласно параграф 4 от ПРЗ на ЗСПЗЗ;
• Издаване на скици за имоти в селищните образувания;
• Контрол по поддържане на инженерната инфраструктура;
• Регистрация на завършени строежи и др.
- Издаване на скица за недвижим имот
- Издаване на скица за недвижим имот с указан начин на застрояване (виза)
- Издаване на удостоверения за факти и обстоятелства по териториално и селищно устройство и по ЗКИР
- Издаване на разрешение за строеж
- Допускане изработването на проект за изменение на подробен устройствен план
- Одобряване на подробен устройствен план
- Съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж
- Издаване на удостоверение за степен на завършеност на строеж
- Приемане и заверяване на екзекутивна документация
- Издаване на удостоверение за търпимост на строеж
- Вписване в регистър на технически паспорт на строеж
- Проверка за установяване на съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването
- Регистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория
- Регистриране на строежи от ІV и V категория (на основание чл. 177, ал. 1 и 3 от ЗУТ)
- Разглеждане и одобряване на технически и работен проект за делба с РЕСУТ
- Съгласуване на график за прокопаване
- Вписване в регистър на технически паспорт на строеж
- Издаване на удостоверения, че обособените дялове или части отговарят на одобрени за това инвестиционни проекти за извършване на доброволна делба
- Съгласуване на доброволна делба
- Приемане и обработване на искания и жалби, свързани с възстановяване на собствеността върху земи във и извън границите на урбанизираните територии по реда на ЗСПЗЗ
- Приемане и обработване на искания и жалби, свързани с придобиване право на собственост от граждани с предоставено право на ползване по реда на ЗСПЗЗ
- Приемане и обработване на искания, молби и жалби, свързани с оценка на сгради и подобрения върху земи във и извън границите на урбанизираните територии по реда на ЗСПЗЗ
- Вписване в Публичен регистър на сградите или отделните входове в режим на етажна собственост
- Изплащане на обезщетения по параграф 4 от ПЗР на ЗСПЗЗ
- Съгласуване на идеен инвестиционен проект
- Разглеждане и одобряване на технически и работни проекти и издаване на разрешение за строеж с доклад
- Одобряване на проект-заснемане на извършен разрешен строеж, когато одобрените инвестиционни проекти са изгубени
- Oдобряване на „План за безопасност и здраве“ /ПБЗ/, и/или Одобряване на ,,План за управление на строителни отпадъци''/ПУСО/
- Презаверяване на разрешение за строеж, което е изгубило действието си поради изтичане на срока
- Допускане на изменения в одобрен инвестиционен проект
- Заверяване на преписи от документи и копия от планове и документация към тях
- Одобряване на „План за безопасност и здраве“
- Регистрация на сдружение на собствениците по чл. 29, ал. 1 от ЗУЕС
- Уведомление по чл. 46 б от ЗУЕС
- Откриване на нов административен адрес
- Изменение на ПНИ и придружаващата го документация в CAD формат по реда на ЗСПЗЗ
- Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционен проект
- Издаване на удостоверение за административен адрес на поземлен имот
- Издаване на разрешение за изработване на план-извадка от подробен устройствен план
- Разрешаване изработването на комплексен проект за инвестиционна инициатива
- Издаване разрешение за изработване на ПУП
ЕЛЕКТРОННИ УСЛУГИ - УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА
- 2118 Вписване на сдруженията на собствениците в общинския регистър
- 2098 Проверка за установяване на съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването
- 2063 Издаване на констативни протоколи и удостоверения за степен на завършеност на строежи
Дирекция „Контролни и социално - икономически дейности”
Дирекция „Контролни и социално - икономически дейности” осъществява следните функции:
• Контрол за недопускане на незаконно строителство, като извършва проверки по сигнали и съставя, и връчва актове на нарушителите;
• Координира дейността на общинската администрация в областта на екологията с РИОСВ, РИОКОЗ, ДВСК, РДНСК;
• Осъществява контрол по извършване на сметопочистването, сметоизвозването и снегопочистването на територията на района;
• Извършва контрол относно обществения ред и търговската дейност, като извършва проверки, съставя констативни протоколи и актове за административни нарушения.
• Разработва и внася за утвърждаване в Община Варна схема за разполагане на търговски обекти на територията на района;
• Участва в комисия за разполагане на преместваеми обекти за търговия и след решение изготвя разрешителни за разполагане на временни обекти за търговия;
• Осъществява контрол по спазване на наредбите на Община Варна, касаещи търговската и рекламната дейност, като извършва проверки, съставя констативни протоколи и актове за административни нарушения;
• Осъществява контрол по определяне на наемите на общинските жилища и дворни места при промяна на наемната цена на квадратен метър;
• Планира и организира извършването на проверки, в т.ч. и извън установеното за администрацията работно време, по сигнали и жалби или във връзка със събиране на задължения към Община Варна.
- Издаване на разрешение за ползване на тротоари, площади, улични платна и други общински терени за разполагане на строителни материали, слама, сено и друга селскостопанска продукция за лични нужди от физически и юридически лицa
- Издаване на разрешение за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади, улични платна и терени с друго предназначение
- Разглеждане и одобряване на схеми по реда на чл. 56 от ЗУТ /в частни имоти/ и издаване на разрешение за поставяне на преместваем обект в частен имот
- Разглеждане и одобряване на схеми по реда на чл. 56 от ЗУТ /в общински имоти/ и издаване на разрешение за поставяне на преместваем обект в общински имот
- Категоризация на граждани с установени жилищни нужди
- Производство за настаняване в общински жилищен имот
- Издаване на разрешение за отсичане и изкореняване до 5 дървета и до 1 дка лози в селскостопански земи
- Издаване на разрешение за монтаж на рекламно-информационни елементи и съгласуване на проекти за разполагане на РИЕ
- Издаване на служебна бележка по чл.15, ал.3 от НОАМТЦУТОВ
- Осъществяване на контрол по строителството при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа
- Регистрация на пчелни семейства
- Реализиране на мероприятия от социалната програма на Община Варна
- Издаване на удостоверение за домашен любимец